Super ehdokkaat Vaken pääluottamusmieheksi

Ehdokas nro 2: Ville Myllymäki, 43 Olen toiminut luottamusmiehenä vuodesta 2015. Sote-alalla olen ollut töissä yli 15 vuotta. Kuluneen reilu vuoden olen toiminut päätoimisena pääluottamusmiehenä. Hyvinvointialue on kohta toiminut vuoden, ja paljon asioita on vielä kesken ja valmisteilla. Valmistelussa panostani tarvitaan. Pitkä kokemus antaa valmiuksia toimia niin jäsenten hyväksi kuin kaikkien vakelaisten eduksi. Hyvä yhteistyö työnantajan ja järjestöjen välillä on mielestäni avain tulokselliseen edunvalvontaan ja yhteistoimintaan. Olen pari vuosikymmentä ollut aktiivinen useassa yhdistyksessä, joissa keskityn nykyään erityisesti taloudenhoidon ja hallinnon kehittämiseen. Vapaa-ajalla harrastan soittamista ja laulamista, koiria, retkeilyä, asuntovaunuilua sekä omakotitalon puuhailuja.

Ehdokas nro 3: Päivi Sinisalo, 36 Olen kahden lapsen äiti ja työskentelen Keravalla kotihoidossa lähihoitajana. Ennen hyvinvointialueelle siirtymistä ehdin työskennellä Keravan kaupungilla reilu 12 vuotta. Aiemmin toimin SuPerin Keravan pääluottamusmiehenä ja vuoden vaihteen jälkeen olen toiminut Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen SuPerin varapääluottamusmiehenä. Pääluottamusmiehenä olen jämäkkä ja kaikessa asioinnissani työantajan kanssa pidän SuPerilaisten edun edellä. Kaikki neuvottelut eivät välttämättä aina suoraan vaikuta hyvinvointialueen SuPerilaisiin, mutta mielestäni Pääluottamusmiehen on aina pidettävä mielessä etteivät neuvottelut tai päätökset tulevaisuudessakaan heikennä jäsenten asemaa. Pääluottamusmiehen täytyy tarttua niin pieniin kuin suuriinkin asioihin edustamiensa työntekijöiden etua ajaessaan.

Pääluottamusmiehen tehtävänä on työnantajan ja työntekijöiden välisten neuvottelu- ja yhteistoimintasuhteiden ylläpitäminen ja kehittäminen. Pääluottamusmies myös huolehtii siitä, että työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja tasa-arvoisesti, sekä neuvoo ja tukee jäseniä työelämässä ja sen muutostilanteissa. Hänen tukena seisoo vahva hoitajien liitto SuPer. Jäsenenä meille kaikille taataan laadukas edunvalvonta juristien sekä ammatillisten- ja sopimusedunvalvojien toimesta. Äänestys tapahtuu sähköisesti erillisen linkin kautta 1.-13.11. Tarkkaile sähköpostiasi!