Toimintakertomus 2022

Vantaan Superin ao 810 ry

TOIMINTAKERTOMUS KAUDELTA 1.1.2022 – 31.12.2022

Hallitus- ja kokoustoiminta

Vuoden 2022 aikana hallitus kokoontui seitsemän kertaa ja niiden lisäksi pidettiin sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset. Syyskokouksessa valittiin uusi hallituskokoonpano ja järjestäytymiskokouksessa jaettiin vastuualueet.

Hallituksessa oli yhdeksän varsinaista jäsentä ja viisi varajäsentä:

puheenjohtaja Kristina Ylönen, nimenkirjoitusoikeus

varapuheenjohtaja Mitri Siltalahti, nimenkirjoitusoikeus

sihteeri Ilpo Kauppila, nimenkirjoitusoikeus

taloudenhoitaja Maaret Räty, nimenkirjoitusoikeus

jäsenrekisterin hoitaja, web-master Mari Piikkilä

virkistystoimintavastaava Pirjo Salomaa

virkistystoimintavastaava Sari Kankkunen

varajäsen Tia Vidgren

varajäsen Sari Mytty

varajäsen Sari Kontio

varajäsen Laura Hiltunen

varajäsen Anu Kuusik

Hallituksen kokouksiin sai osallistua kaikki varsinaiset – ja varajäsenet.

Jäsenistö

Ammattiosastoomme kuului vuoden 2022 lopussa 1200 jäsentä. Jäsenmäärän kehitys on laskeva. Luku pitää sisällään kaikki jäsenlajit. Ammattiosastomme kokoluokka on suuri ja liikkuvuutta paljon, joten varsinainen jäsenmäärä saattaa päällekkäisyyksien vuoksi heittää muutamalla jäsenellä.

Ammatillinen ja sopimusedunvalvonta

Hallitusta informoitiin sopimusedunvalvontaan kuuluvilla asioilla pääluottamusmiehen johdolla. Pääluottamusmies oli valittu myös sotealueen väliaikaiseen valmisteluelimeen, joten ajantasainen tieto saavutti hallituksen lähes reaaliajassa. Edunvalvonnassa korostui Soten palkanmaksu ongelmat ja valmistautuminen hyvinvointialueen tuloon. Pääluottamusmies vaihtui kesällä 2022, toimea hoitanut Mitri Siltalahti siirtyi muihin tehtäviin. Tilalle tuli Ville Myllymäki.

Tiedotustoiminta

Aina kun tiedotettavaa jäsenistölle ilmaantuu, laatii sihteeri hallituksen kokouksessa käsitellyistä asioista yhteenvedon. Puheenjohtaja on lähettänyt tämän jäsenkirjeenä tunnetun tuotoksen jäsenillemme sähköposteihin. Muuten tiedottaminen on tapahtunut tiedottamisen luonteen ja vastaanottajan statuksen mukaan tarkoituksenmukaisella tavalla.

Opiskelija- ja nuorisotoiminta

Oppilaitoksessa ei käynyt ammattiosaston opoa. Vierailut hoidettiin liiton opiskeluasiamiehen kautta.

Virkistystoiminta

Marraskuussa 2022 oli Kinky Boots teatteriesitys ja joulukuussa jaettiin joulukasseja työpaikoille etenkin varhaiskasvatukseen.

Taloudellinen toiminta

Pääsääntöinen toiminnan rahoituslähde on ollut liiton jäsenmaksupalautus. Maksullista virkistystoimintaa järjestettäessä on kerätty omavastuuosuus osallistujilta, joka on tuloutettu ammattiosastolle ja käytetty ko. toiminnan rahoittamiseen. Jäsenmaksua ammattiosasto ei peri.

Ammattiosaston kirjapidon toteutti Relipe Oy.